Life丨Естествено повдигащо пътуване

2023-11-28

Тази година вътрешният туризъм не е просто горещ, той кипи. Изглежда, че всяка популярна туристическа атракция е претъпкана и всеки хотел в популярна живописна зона таксува най-високите долари.

turnstile

Пътека се вие ​​покрай река и се насочва към карстова пещера в живописната местност Нянгняншан в Панжоу, провинция Гуейджоу. ЧЕН ЛЯН/КИТАЙ ДЕЙЛИ

За да не се присъедините към тълпите туристи – това е предизвикателство, повярвайте ми – трябва да сте търпеливи и понякога да мислите креативно.

Останах у дома в Пекин през юли и август, чакайки края на лятната ваканция. През септември двама приятели и аз започнахме да мислим да намерим"готино"място за четири- или петдневно пътуване, за да се доближим до природата и да си възвърнем издръжливостта, която беше погълната от силните летни жеги.

Разположени на платото Юнан-Гуейджоу, двете югозападни провинции, които грабнаха вниманието ни, предлагаха по-хладен климат.

Бяхме много пъти в провинция Юнан, включително едно пътуване по-рано тази година, така че провинция Гуейджоу спечели жребия.

Но къде в Гуейджоу? Помолих приятел ботаник, който прекара месец там по-рано тази година, събирайки екземпляри, за някои препоръки. Той спомена Чишуй, Синги и Панжоу.

Чишуй е по-популярен от Xingyi. С приятелите ми никога не сме чували за Панжоу. Така беше решено; щяхме да посетим Панжоу. След известно допълнително проучване открихме, че Панжоу граничи със Синги и до него може лесно да се стигне с кола от столицата на провинцията Гуейанг.

След Панжоу можем да посетим Синги на път за Гуейанг.

И така, трима от нас долетяхме в Гуейянг от различни градове, срещнахме се, взехме колата си на летище Лонгдонгбао и отидохме до Панжоу.

security gate turnstile

Диви цветя цъфтят на брега на река Циншуй на фона на моста Циншуй и два водопада. ЧЕН ЛЯН/КИТАЙ ДЕЙЛИ

Поемайки по високия път

Наистина ми хареса да шофирам в Гуейджоу. Без излаз на море и известна с обширни карстови форми на релефа, провинцията се разви бързо по отношение на своята скоростна инфраструктура през последното десетилетие.

До края на 2021 г. скоростната пътна мрежа в провинцията надхвърли повече от 8000 километра. Пътуванията по магистралите се утроиха от 2630 км през 2012 г. до 8010 км през 2021 г. и сега са на пето място в страната. Близо половината от 100-те най-високи моста в света се намират в провинцията, според правителството на провинцията.

От Гуейанг до Панджоу, окръг в югозападния ъгъл на Гуейджоу, шофирането беше почти изцяло по магистралите и със сигурност пресякохме някои от високопланинските мостове.

Трудно беше да се каже кога караме по мост, тъй като много участъци от магистралите на Гуейджоу са повдигнати, създавайки усещане за плаване над земята.

Докато прекосявахме магистралите, често зървахме величествени карстови върхове, като високите сгради на много градове изглеждаха като джуджета отдолу.

През прозорците на колата от време на време виждахме облаци да се носят грациозно, добавяйки нотка ефирна красота към нашето пътуване. Срещнахме няколко превозни средства и беше предизвикателство да продължим да караме под ограничението на скоростта. След близо четири часа и повече от 300 км стигнахме до областния град Панжоу.

Turnstile gates

Вид дива хризантема в пълен разцвет на планината Лаохей в Панжоу. ЧЕН ЛЯН/КИТАЙ ДЕЙЛИ

Връх на нашия интерес

Беше трудно да се повярва, че стандартна стая в един от най-добрите хотели в Панжоу е на цена от само 210 юана ($29).

Вечерята, прясно говеждо горещо гърне в близкия ресторант, беше на изключителна стойност и много вкусна на 180 юана. Говеждото беше крехко, а сосът, който включваше паста от люти чушки, беше пикантен и ароматен. Потопено в соса, говеждото беше невероятно вкусно.

Закуската в близкия магазин за оризови спагети на следващия ден беше невероятно още по-добра. Дванадесет юана ще ви донесат купа оризови спагети в телешка или пилешка супа. Похарчих още 10 юана, добавяйки яйце и пилешко бутче.

Отправихме се към планината Лаохей, за да бъдем посрещнати от пейзаж от хълмисти хълмове, точно зад областния град, и вятърни турбини, които спокойно работят.

За да намерим пътя нагоре в планината, трябваше да потърсим Лаохейшан Вятър Ферма в приложението за навигация. Тесният и криволичещ път е наскоро асфалтиран, но лесен за навигация и с малко превозни средства.

След 40 минути стигнахме билото на планината Лаохей.

Върховете на хълмовете са изненадващо широки и плоски, със скалисти склонове, заобикалящи тревисти ливади. По склоновете растат гъсти храсти. През септември много диви растения все още цъфтяха, включително вид рододендрон с големи бели цветя и поне три вида импатиенс съответно с жълти, бели и червени цветя.

Поляните, предлагащи панорамни гледки към долини, села и града в подножието на хълмовете, са идеални места за къмпинг и пикник. Местните хора знаят това и мнозина могат да бъдат видени да тичат щандове покрай пътя, да наемат палатки или съоръжения за барбекю.

Вероятно защото беше делничен ден, работата им изглеждаше доста бавна.

Разходихме се из няколко ливади на върха на хълма и се изкачихме на три или четири платформи с вятърни турбини, за да се насладим на прохладния бриз и красивите гледки, преди следобед да се отправим към живописната местност Нянгняншан.

След един час път с кола пристигнахме и разбрахме, че скрита в широка долина, живописната местност включва много атракции, включително парк на върха на планината, до който може да се стигне с кабинков лифт, няколко карстови пещери, понори и курорт с горещи извори. Необходими са два-три дни за проучване.

Вместо това избрахме да платим входна такса от 20 юана на човек, за да видим река, изтичаща от карстова пещера по криволичеща пътека по стръмния речен бряг. Беше приятен двучасов преход, засенчен от отвесните карстови скали и обрасли дървета.

След това карахме два часа до Xingyi в южната част на Гуейджоу.

Гледане

Изглежда, че всеки посетител на Xingyi ще отиде до каньона на река Малинг, живописна местност на национално ниво, само на 5 км от града на окръжно ниво, известна с няколко водопада, които се спускат от карстови скали. Докато закусвахме в нашия хотел, чухме други гости да говорят за парка.

Планирахме да посетим река Малинг и част от каньона, но не и парка. Отправихме се към река Циншуй, горната част на река Малинг и каньона на река Циншуй, на около 40 минути път с кола от Xingyi.

Беше безлюдно, тъй като можехме да караме директно до гледка с изглед към реката и четири водопада, падащи по скала, обрасла с наситенозелени папрати. Беше изолирано и никой не ни притесняваше.

Единственият недостатък е, че изглежда, че никой не се грижи за мястото, тъй като боклукът беше разпръснат наблизо.

От гледката виждахме четирите каскади, падащи на десетки метри в девствената река, над която отляво минаваше железопътен мост.

От време на време влак излизаше от тунел на моста, преди да изчезне в друг тунел.

По каменна стълба се спуска към брега на реката, който е на около 100 метра под гледката. Там можехме да погледнем нагоре, за да се полюбуваме на два водопада.

Сцената беше наистина грандиозна!

По-късно открих, че мостът Циншуй, дълъг 360 метра и издигащ се на 183 метра над река Циншуй, е бил най-високият железопътен мост в света, когато е пуснат в експлоатация през 1996 г. Отидохме до него, но един железничар ни каза, че посетителите не са разрешено на моста.

След това посетихме Дзянсиецюан, т.е"гейзер", в покрайнините на Xingyi, друга безплатна живописна зона, следобед.

Скрит в малка гора, гейзерът блика от каменна пукнатина на карстов склон, създавайки криволичещ поток. Влива се в езерце с много големи риби. Около езерото има каменна пътека, с беседки и мостове, стоящи край бистрата изворна вода. След това водата се влива в река, извиваща се около оризища. Пейзажът е доста идиличен и красив.

На път за Гуейанг пристигнахме на входа на атракция от национално ниво, но решихме, че след скритите водни пътища на Xingyi, река Разбирам те в град Аншун е малко прекалено"основен поток"за нашия вкус.

Репортер: Чен Лян

Вземете най-новата цена? Ще отговорим възможно най-бързо (в рамките на 12 часа)